هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا!
سرخط خبرها

نخستین طلا برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو+ ویدئو| رستمی طلایی شد

  • کد خبر: ۷۸۸۰۸
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
نخستین طلا برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو+ ویدئو| رستمی طلایی شد
روح الله رستمی موفق شد در رشته وزنه برداری نخستین طلای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو را دشت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن وزنه‌برداری فروم توکیو برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان خود رفت. رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

طبق اعلام مسوولان مسابقات رکورد جهانی دسته منهای۸۹ کیلوگرم در اختیار روح‌الله رستمی است. وی سال ۲۰۲۱ توانست در مسابقات بین‌المللی توانست وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را مهار کند.

رکورد پارالمپیک این دسته نیز در اختیار یک ایرانی دیگر است. مجید فرزین با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ضمن کسب مدال طلا این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

رستمی در این رقابت ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت.

رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند برای حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی قرار گرفت و برای مهار آن مشکلی نداشت.

با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد.

با توجه به قهرمانی رستمی وی درخواست رکوردشکنی داد، اما در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی ناموفق بود.

«جیائو فی» از چین با مهار وزنه ۲۱۵کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار ۲۱۲ کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز دسته منهای ۸۰ کیلوگرم شد.

«مرتضی رحمانی»، موحد سفیر ایران در توکیو در زمان وزنه زدن رستمی در سالن حضور داشت و به تشویق وی پرداخت.

 

ویدئوی رقابت روح الله رستمی در پارالمپیک توکیو

 

ویدئوی اهدای مدال رستمی در توکیو

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->